ADVICE, LIFESTYLE

,,Błędy” przeszłości

88979022
Zdarza się Wam czasem łapać się na rozmyślaniu o przeszłości? Zastanawiacie się co by było gdyby,  czy można byłoby czegoś uniknąć lub coś zrobić inaczej? Jasne, że tak. Tylko czy cokolwiek wynika z tego ,,filozofowania” ?  Umiemy wyciągać wnioski czy tylko jeszcze bardziej się dołujemy myślami typu ,, jak mogłam być taka głupia”. Dzisiaj przygotowałam mini poradnik radzenia sobie ze zbytnim analizowaniem przeszłości. Przyznam, że sama jestem mistrzem w zastanawianiu się i nadmiernym pogrążaniu się w ponurych myślach, przez co tylko pogarszam sobie nastrój i obniżam samoocenę. Ale damy radę to przezwyciężyć! Przynajmniej próbujmy 🙂

Liczy się dzisiaj i przyszłość
Banalne. Odwracanie się od tego co nas hamuje i ogranicza. Skupmy się najpierw na tym co mamy dzisiaj do zrobienia, ewentualnie na najbliższych dniach. Oczywiście jeśli mamy jakiś wielki cel do zrealizowania to musimy myśleć bardziej perspektywicznie. Co było nie wroci, to co było nie jest wazne.
Zrobiłam inne super rzeczy
Może nawet nie zrobiłaś tego, czego  chciałaś. Jeśli zależało Ci a nie dałaś rady – nic straconego. Możesz spróbować jeszcze raz, w końcu jesteś silniejsza i bogatsza w nowe doświadczenia/ umiejętności. Jeśli się naprawdę nie da wrócić do poprzedniego  etapu to spróbuj znaleźć  w jakieś małe  plusy w swojej sytuacji np.  Poznałam nowych ludzi, zmieniłam trochę otoczenie itp.
 Mały relaks
Jeśli nachodzą Cię ponure przemyślenia a masz chwilkę czasu to zrób coś tylko dla siebie. Obejrzyj film, na który od dawna miałaś ochotę,  weź cieplą kąpiel, idź na zumbę  czy spotkaj się z dawno nie widzianym znajomym. Na mnie np świetnie działa zrobienie czego twórczego – napisanie posta na blogu, wiersza itp. Zawsze poprawia mi to humor.
 A skoro mowa o przeszłości …
Często myślimy, że moglibyśmy zrobić coś inaczej później, z perspektywy czasu, kiedy mamy przed sobą inne możliwości. Pomyśl czy w danej sytuacji w przeszłości to co zrobiłaś nie było jedyną/ najlepszą opcją.
 Nie porównuj siebie do innych
Tak, w porównywaniu też jestem mistrzem. Często nawet nie chodzi o to, że coś zrobiłyśmy źle ale patrzymy na innych, którzy znajdowali się w podobnej sytuacji ale postąpili trochę inaczej niż my i odnieśli większy sukces. Weź pod uwagę, że prawdopodobnie ich wybór był przypadkowy/ mieli więcej  szczęścia czy po prostu byli lepsi w danej dziedzinie.
A jakie są Wasze sposoby żeby nie rozpamiętywać przeszłosci? Wyciągacie jakieś wnioski gdy patrzycie w przeszłość czy raczej nigdy tego nie robicie i idziecie śmiało do przodu?
1 thought on “,,Błędy” przeszłości”

  1. Ja nauczyłam się wyciągać wnioski z tego, co było złe i więcej do tego nie wracać, a jeśli coś było dobre, to wracam do tego bardzo chętnie. Nie mam zamiaru teraz karać się za coś, co było kiedyś, bo moja przyszłość to część mnie, której już nie zmienię 🙂

    Polubione przez 2 ludzi

Skomentuj

